Kiedy strona www utknie gdzieś daleko w wynikach wyszukiwania i nie chce drgnąć, powinna w głowie pojawić się myśl – co jest nie tak? Następną myślą, która powinna zaświtać, jest – pozycjonowanie. Bardzo dobrze! Tok rozumowania jest właściwy. Jednak pozycjonowanie ile kosztuje? I jak wybrać firmę, której zostanie powierzone to, jakże delikatne zadanie.

Na rynku funkcjonuje jeszcze wiele firm, które świetnie spisywały się w warunkach rynku przed rokiem 2013. Od tego czasu Google zmodernizował algorytm wyszukiwania, wspomagając go kilkoma nowymi programami. Dotychczasowe sposoby trafiły na czarna listę. Niestety wiele firm do dziś próbuje ominąć ograniczenia, stosując metody z tzw. czarnego kapelusza.

Warto wybrać firmę, która uciekając się do stosowania wątpliwych metod, potrafi o tym rozmawiać i potrafi uzasadnić ich użycie.

Kopalnią informacji o firmie są klienci. Nie należy się koncentrować tylko na firmach z portfolio agencji. Trzeba poszukać opinii na forach. Można być zaskoczonym. Pytać o raportowanie, sposób kontaktu, szybkość reakcji na zgłaszane postulaty, jawność działań i wszystko, co jeszcze przyjdzie do głowy. Lepiej zadać za dużo pytań, niż coś pominąć. Przy okazji te same pytania powtórzą się przy rozmowach z wyselekcjonowanymi firmami i sprawdzą ich odporność na trudne i czasem niemądre pytania. Jednym słowem sprawdzą zdolności drugiej strony do rozmowy z niefachowcem.

Rada na koniec. Nie wiązać się umową na koszmarnie długi okres. Najlepiej na próbę lub czas nieokreślony z możliwością dwu, trzymiesięcznego wypowiedzenia. Jeśli współpraca ułoży się dobrze, taka umowa dobrze się spisze i obie strony będą zadowolone.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here