Programy lojalnościowe to jedne ze skuteczniejszych narzędzi marketingowych. Wykorzystuje je wiele firm, różnych branż. Obecnie szczególnie popularne są w sklepach zarówno tych spożywczych jak i odzieżowych. Dlaczego przedsiębiorcy tak chętnie je wykorzystują? Odpowiedź jest prosta. Dobrze działający program lojalnościowy pozytywnie wpływa na zyski w firmie.
Skupić się na celu
Każde nasze działanie powinno mieć z góry określony cel. Jego doprecyzowanie ma ogromne znaczenie. W przypadku programów lojalnościowych jest podobnie. Zanim wiec zabierzemy się do pracy właściwej, opracujmy strategię działania. Musimy w niej opisać każdy element związany z programem. Zacznijmy oczywiście od sprecyzowania tego, co chcemy osiągnąć (może to być zwiększenie sprzedaży o 10%, zdobycie nowych klientów). Na tej podstawie możemy planować dalej. Mechanizm działania programu lojalnościowego jest kluczowy. Możemy postawić na tradycyjne metody jak na przykład: zbieranie naklejek, lub produkcja specjalnych kart lojalnościowych lub skupić się na nowoczesnych rozwiązaniach i stworzyć program lojalnościowy dla klientów na Zencard.pl. To nowoczesne rozwiązanie pozwala na znaczne obniżenie kosztów związanych z prowadzeniem programu. Nie musimy bowiem martwić się produkcją żadnych dodatkowych ulotek, naklejek, czy kart. Klient będzie mógł zarejestrować się do programu poprzez terminal płatniczy. Co ważne wcale nie musi używać przy tym karty, może także zapłacić gotówką. Podczas rejestracji będzie musiał podać swój numer telefonu i zaakceptować regulamin. Przy kolejnych zakupach punkty zaczną się naliczać automatycznie po każdej płatności na jego promocyjnym koncie.
Zachęcić i zaprosić
Kiedy nasz program lojalnościowy jest dopięty na ostatni guzik, możemy zacząć informować o nim naszych klientów. Warto robić to wielotorowo. Najprościej wszystkie informacje przekazać oczywiście przez media społecznościowe. Dodatkowo zaleca się również zamieszczenie zaproszenia w gazetce promocyjnej, na stronie WWW, a jeśli mamy taką możliwość – również w mailingu.