aktywizacja klientów

W obecnych czasach wzmożonej konsumpcji i różnorodnych strategii marketingowych, klient odgrywa istotną rolę. Jest on nieocenioną wartością na rynku odbiorców, jeśli chodzi o sprzedaż dóbr czy usług.

Chcąc dotrzeć w jak najlepszy sposób do potencjalnego klienta, pobudzić go do działania i utrzymać z nim dobre i aktywne relacje, należałoby w pierwszej kolejności poznać jego potrzeby. Następnie dopasować odpowiedni kanał komunikacji z nim i wytyczyć taką drogę, która w prosty i szybki sposób pokieruje go do nas. Wszystko to wydaje się łatwe, ale tylko, wtedy, gdy opracujemy pewną strategię działania.

Potencjalny nabywca w dzisiejszych czasach jest osobą dość wymagającą. Mocna konkurencja, ogromna różnorodność dóbr i usług, sprawiły, że troska o klienta jest większa niż to miało miejsce dawniej. Nasz odbiorca oczekuje od nas czegoś wyjątkowego, co przyniesie mu wymierną korzyść i nieocenioną satysfakcję. My natomiast musimy przyjąć taką ścieżkę działania, która zaspokoi potrzeby klienta i równocześnie nasze, przynosząc profity ze współpracy. Jak tego dokonać, opowiemy sobie poniżej, przedstawiając możliwe sposoby na aktywizację klientów.

Poznajmy sposoby na aktywizację klientów

W zależności od profilu i wymagań naszych przyszłych odbiorców, istnieje kilka sposobów na ich aktywizacje:

  • Pierwszym z nich będą programy lojalnościowe i motywacyjne, które budują świadomość marki, zwiększając przy tym sprzedaż, zyskując nowych klientów, a także motywując tych obecnych,
  • Loterie i konkursy, które skutecznie wspierają sprzedaż i stanowią łakomy kąsek dla dużej grupy odbiorców,
  • Katalog nagród, który ma do zaoferowania klientom produkty i usługi dobrych i sprawdzonych marek,
  • Karty podarunkowe, które w znakomity sposób skłaniają klienta do zapoznania się z daną ofertą i skorzystania z niej,
  • Czek BLIK, który jest jednym z nowszych sposobów aktywizacji klientów. W prosty i łatwy sposób umożliwiona jest jego realizacja, bez konieczności posiadania konta w danym banku. Po wyborze nagrody z katalogu, wystarczy wybrać opcję BLIK, a następnie otrzymuje się kod SMS-em, a następny e-mailem i zakup mamy zrealizowany,
  • Aktywizacja sprzedaży poprzez cross selling, polegająca do skorzystania z dodatkowej usługi czy produktu, będącej w atrakcyjnej cenie w danym momencie lub upselling, zachęcająca do wyboru droższej oferty, ale lepszej jakościowo.

Oprócz wyżej wymienionych sposobów, wyróżniamy także inne narzędzia aktywizacji, skierowane do potencjalnych nabywców. Będą nimi:

  • upominek, bezpłatna próbka, degustacja,
  • wystawy i pokazy,
  • premia za zakup danego produktu czy usługi,
  • obniżka cen, promocje,
  • wyeksponowanie towaru/usługi

Powyżej poznaliśmy główne sposoby na aktywizację klientów. Czy będą to programy lojalnościowe, karty podarunkowe, konkursy, loterie czy promocje, ważne, aby zbudować świadomość marki i lojalność wśród klientów. Podane w artykule instrumenty aktywizacji sprzedaży, dopasowujemy indywidualnie do potrzeb odbiorcy. Chodzi o to, żeby zbliżyć się do potencjalnego klienta, stwarzając mu tym samym profil zaufany. Pamiętajmy, że troska o klienta otwiera nam drzwi do większych możliwości sprzedażowych.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here