Kampanie reklamowe w social media to jedne z tych reklam, na które decydują się różne firmy — tak międzynarodowe korporacje, jak i lokalne sklepy czy wypożyczalnie elektronarzędzi. Tak jak każdego roku zmieniają się trendy w ogólnie pojętej reklamie, tak zmiany te dotykają także social media. Z jakimi trendami w takich kampaniach spotkamy się w roku 2018?

Wzrost popularności plików video

Regularnie od kilku lat możemy zaobserwować wzrost popularności materiałów video. Trudno oczekiwać, aby rok 2018 przyniósł na tej płaszczyźnie jakieś zmiany, co dotyczy również świata SM. Materiały video udostępniane w kanałach social media angażują dużą liczbę użytkowników. Na popularności zyskują tu już nie tylko wcześniej przygotowane klipy, ale również transmisje na żywo, które stały się contentem unikatowym i ekskluzywnym. Z powodzeniem próbują to wykorzystać przede wszystkim firmy z branży szkoleniowej, doradczej czy fitness, udzielające porad LIVE.

Znikające treści

W roku 2017 mocno rozwinęły się Snapchat czy Instagram, które szczególnie ceni sobie Generacja Z. Tak bowiem określa się osoby, które swój niemal cały wolny czas spędzają w świecie wirtualnym, logując się do sieci przy wykorzystaniu do tego urządzeń mobilnych. Generacja ta szczególnie upodobała sobie znikające treści. Ulotny charakter takiego przekazu sprawia, że materiały, które za chwilę przestaną być dostępne, oglądane są o wiele chętniej.

Ograniczone zasięgi na Facebooku

Wiele niepokoju w serca marketerów na całym świecie wlał też Mark Zuckerberg. Właściciel najpopularniejszego portalu społecznościowego zapowiedział ograniczenie zasięgów firmowych stron kosztem interakcji społecznych. Zuckerberg doszedł do wniosku, że na Facebooku powinno się wyświetlać więcej treści znajomych i rodziny zamiast tych pochodzących od marek czy z serwisów.

– Rzeczywiście wielu marketerów zapowiedź wprowadzenia zmian w działaniu Facebooka mocno niepokoi. Na wartości stracić mają zwykłe posty publikowane na stronach firmowych tego portalu. O wiele prościej do potencjalnego odbiorcy dotrzeć będzie natomiast poprzez grupę czy materiały video — mówi nam jedna ze specjalistek od SM z krakowskiej Agencji Social Media Brandbay.pl.

Doniesienia te na pewno trzeba potraktować poważnie. Wyzwanie jest tym trudniejsze, że jak na razie wiedza o zmianach jest szczątkowa. Nie wiemy, kiedy ograniczenie zasięgów zostanie wprowadzone oraz jaką będzie miało skalę. 

Content spersonalizowany i wartościowy

Z pewnością rok 2018 nie przyniesie daleko idących zmian w charakterze i jakości samego contentu. Klienci coraz rzadziej zwracają uwagę na ogólne treści sprzedażowe kierowane do wszystkich. Zdecydowanie bardziej cenią sobie content spersonalizowany, a przy tym również wartościowy. Dlatego firmy jeszcze bardziej będą musiały dążyć do tego, aby poznać swoich odbiorców w social media, a kampanie marketingowe dostosować do ich potrzeb i wymagań.

Podsumowanie

Wydaje się więc, że w roku 2018 większych rewolucji w SM nie będzie. Zawsze trzeba być natomiast czujnym i trzymać rękę na pulsie. Szybkiej reakcji wymagać mogą na przykład zapowiadane zmiany dotyczące polityki Facebooka.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here