Szukasz pracy, która pozwoli Ci połączyć doświadczenie i umiejętności z zakresu marketingu, ekonomii, strategicznego i analitycznego myślenia oraz znajomości nowoczesnych narzędzi reklamy? E-commerce manager to wymarzone stanowisko dla Ciebie. Dynamicznie rozwijająca się branża e-commerce poszukuje doświadczonych pracowników, kusząc ich wysokim wynagrodzeniem, licznymi benefitami oraz perspektywą rozwoju zawodowego. Sprawdź ile możesz zarobić i czy praca jako e-commerce manager to wymarzone zajęcie dla Ciebie.
Zalety i wady pracy jako e-commerce manager
Dobra pensja oraz atrakcyjny system prowizyjny zdecydowanie zachęca do podjęcia pracy na stanowisku e-commerce managera. Doświadczony pracownik poza możliwością syntezowania swoich dotychczasowych doświadczeń i realizowania ambitnych zadań może liczyć na wiele dodatkowych korzyści:
-
wysokie wynagrodzenie;
-
atrakcyjne premie w zależności od osiąganych wyników;
-
liczne dodatkowe benefity (najczęściej: dofinansowanie do zajęć sportowych, prywatna opieka medyczna, ubezpieczenie na życie);
-
dofinansowanie do szkoleń oraz edukacji;
-
wyposażenie w dobrej jakości komputer oraz telefon komórkowy;
-
możliwość częściowo pracy zdalnej lub wyjazdu do pracy za granicę.
Zastanawiasz się czy praca na stanowisku e-commerce managera to ścieżka kariery stworzona dla Ciebie? Decydując się na podjęcie pracy w branży e-commerce musisz mieć świadomość, że niesie ona za sobą pewne niedogodności. Przygotuj się na:
-
długotrwałą pracę przy komputerze;
-
pracę pod presją czasu z nastawieniem na konkretne wyniki;
-
szeroki zakres obowiązków;
-
konieczność stałego podnoszenia kompetencji.
Jak zostać e-commerce managerem?
Praca na stanowisku e-commerce managera wymaga interdyscyplinarnej wiedzy oraz umiejętności syntezowania dotychczasowego doświadczenia. W codziennej pracy przyda się ugruntowana wiedza z zakresu marketingu, ekonomii czy podstaw programowania. Zdecydowanym atutem jest znajomość rynku reklamy internetowej oraz najpopularniejszych platform czy narzędzi służących do jej wdrażania oraz monitorowania.
Choć brakuje studiów, które wyposażyłby kandydata w niezbędny zestaw umiejętności – wykształcenie formalne nadal jest bardzo cenione wśród pracodawców. Dobrą podstawą w pracy e-commerce managera będą studia z zakresu ekonomii, marketingu, informatyki czy matematyki (coraz większe znaczenie ma zastosowanie programów i działań operujących na statystyce i rachunku prawdopodobieństwa w celu automatyzacji procesów zakupowych oraz wdrażania efektywnej reklamy).
Jak zostać e-commerce managerem? Poznaj rynek reklamy w internecie od podszewki. W tym celu wykorzystaj materiały dostępne w sieci – liczne publikacje, tutoriale, sięgnij po fachowe czasopisma. Możesz także skorzystać z branżowych szkoleń, aczkolwiek musisz liczyć się ze znacznym wydatkiem (szkolenia nie należą do najtańszych). Spróbuj swoich sił i wykorzystaj możliwość odbycia praktyki bądź stażu w agencji marketingowej – tam poznasz zastosowanie narzędzi w praktyce. Uzbrojony w wiedzę oraz praktyczne umiejętności możesz spróbować swoich sił w branży e-commerce. Stawiając na karierę w tej dziedzinie musisz być gotowy na stałe podnoszenie swoich kwalifikacji. Pamiętaj o nauce języków obcych – w cenie jest język angielski, rosyjski oraz niemiecki.
Zarobki e-commerce managera
Warto podkreślić, że zarobki w branży e-commerce są niezwykle zróżnicowane. Uzależnione są nie tylko od wielkości firmy, stażu pracy czy regionu zatrudnienia (choć należy przyznać, ze pracownicy dużych firm, z minimum 5-cio letnim doświadczeniem, pracujący w firmach z zagranicznym kapitałem mogą liczyć na najbardziej atrakcyjne wynagrodzenie), ale przede wszystkim od zakresu obowiązków oraz specjalizacji i doświadczenia w danej dziedzinie. Specjalista z zakresu marketing automation może liczyć na miesięczne zarobki rzędu 12 tys. zł, z kolei omnichannel manager odpowiadający za obecność firmy w rożnych kanałach dotarcia do klienta średnio zarabia około 18 tys. zł co miesiąc. Nieco niższe zarobki przypadną w udziale content managerowi odpowiedzialnemu za budowanie treści angażujących klientów – na poziomie 7 tys. brutto miesięcznie. E-commerce manager, który zarządza poszczególnymi kanałami reklamy i odpowiada za skuteczność prowadzonych działań, zarabia średnio 15 tys. zł miesięcznie. Dyrektor e-commerce, który zarządza całą strategią sklepu i odpowiada za całościowe wyniki sprzedaży, może liczyć na zarobki rzędu 25 tys. zł co miesiąc.
Gdzie najlepiej pracować jako e-commerce manager?
Biorąc pod uwagę region zatrudnienia zdecydowanie najlepiej zarabiają specjaliści ds. e-commerce pracujący w Warszawie oraz dużych miastach ze względu na koncentrację kapitału w tych rejonach oraz duże zapotrzebowanie na pracowników przy ograniczonej liczbie specjalistów. Branża e-commerce najdynamiczniej rozwija się w województwie mazowieckim, małopolskim oraz śląskim czyniąc je atrakcyjnym rynkiem pracy dla e-commerce managerów.