Jest wiele opcji, które świetnie się sprawdzają jako gadżety reklamowe. Najlepiej jednak postawić na takie, które – po pierwsze – pasują do naszej działalności i – po drugie – będą praktyczne oraz użyteczne dla klientów, którzy je otrzymają. W innym wypadku wylądują w śmietniku lub gdzieś na dnie szuflady i nasze starania okażą się nieskuteczne i bezcelowe.
Każdy korzysta z kalendarza
Oczywiście, większość z nas używa przede wszystkim aplikacji kalendarza, która znajduje się w urządzeniach, z których korzystamy. Są jednak tacy, którzy mimo wszystko wolą różnego rodzaju wersje papierowe. Po prostu są dla nich czytelniejsze i łatwiej jest im planować właśnie w ten sposób. Chętnie wybierane są kalendarze biurkowe – zawsze pod ręką i w zasięgu wzroku. Wystarczy zaznaczyć datę, dodać notatkę i wszystko wiadomo.
Dlatego też jest to jeden z lepszych gadżetów reklamowych, na które powinny postawić agencje wydawnicze, gazety czy drukarnie. Ładnie, elegancko i czytelnie zaprojektowany kalendarzyk będzie nie tylko użytecznym upominkiem dla klientów, nabywców czy partnerów biznesowych, ale też dobrym nośnikiem reklamowym. Wystarczy dodać logo firmy oraz dane teleadresowe i za każdym razem, kiedy ktoś spojrzy, coraz bardziej nasze przedsiębiorstwo będzie zapadać mu w pamięć.
Przyklej albo przyczep!
Vlepki i magnesy są świetną formą promocji własnej działalności. Zwłaszcza te pierwsze, które są elementem guerilla marketingu. Vlepki muszą być intrygujące – im ciekawszy przekaz na nich, tym więcej osób się nim zainteresuje. Czasem wystarczy nawet sam adres strony internetowej albo jakaś enigmatyczna informacja, którą ludzie od razu zaczną wyszukiwać w sieci. Ale vlepki mogą być też dodatkiem np. do zamówień internetowych albo po prostu dorzucane do siatki w sklepie. Ludzie, którzy je dostają, najczęściej naklejają je na laptopy lub etui telefonów. To oznacza, że niskim kosztem możemy sprawić sobie całkiem sporą reklamę.
Gadżetem dorzucanym do zamówień mogą być też magnesy. Ich zaletą jest to, że można zmieniać ich położenie, dzięki czemu każdy chętnie je przyczepia u siebie w domu. Ale są też atrakcyjne – mogą mieć różne kształty oraz być wykonane z ciekawych materiałów jak korek czy drewno. Takie rozwiązanie jest świetne, kiedy prowadzisz np. małą stolarnię albo sklep z winami.
Zainteresuj młodzież
Młodzi ludzie, nastolatkowie, są niezwykle trudną do targetowania grupą odbiorców. Należy po prostu trafić w gusta określonej grupy z nich. Są tacy, którzy nie widzą świata poza światem wirtualnym, dlatego też najlepiej wtedy zainwestować w reklamę internetową, która będzie odpowiadać zainteresowaniom młodzieży.
Ale są też tacy, którzy uwielbiają modne gadżety. Najpopularniejszymi są etui na telefon, z którym nastolatkowie nigdy się nie rozstają, ale można też spróbować innych rzeczy. Mogą być one nieco droższe, jednak zbudowanie lojalnej bazy młodych klientów może się w ostatecznym rozliczeniu okazać bezcenne. Czemu więc nie postawić na produkty w stylu głośników bluetooth albo plecaków-worków, które od kilku sezonów są niezwykle popularne wśród młodych. To drugie wyjście jest na pewno tańsze, a i lepsze marketingowo, ponieważ dobrze zaprojektowana grafika będzie przyciągać spojrzenia osób postronnych.