Zwiększenie ruchu na stronie internetowej to cel wielu przedsiębiorców z branży e-commerce. Tymczasem w przypadku e-sklepów to nie liczba odwiedzin powinna znajdować się w centrum zainteresowania, ale współczynnik konwersji. Sprawdź, dlaczego to właśnie ten wskaźnik jest kluczowy.
Czy zwiększanie ruchu na stronie wystarczy?
Aby zwiększyć ruch na stronie internetowej, należy podjąć szereg czynności – skoncentrować się zarówno na estetycznych i funkcjonalnych aspektach witryny, jak i zamieszczanych na niej treściach. Chwytliwe nagłówki, wyczerpujące opisy produktów, ładne zdjęcia czy wreszcie realizacja opracowanej strategii SEO – to optymalizacje, które mogą zwiększyć ruch na stronie internetowej sklepu. Ale liczba odwiedzin wcale nie musi przekładać się na konwersję – użytkownicy nie muszą podejmować pożądanych działań. Dlaczego?
Zmiany, których celem jest zwiększenie ruchu na stronie internetowej, nie zawsze powodują, że odwiedzają ją użytkownicy należący do docelowej grupy klientów – zdarza się, że są to przypadkowe osoby. Trudno wówczas oczekiwać, aby weszły one w oczekiwaną interakcję – kupiły produkt, zapisały się na newsletter czy pobrały darmowego e-booka. Właśnie dlatego istotny jest nie tylko wolumen ruchu na stronie, ale również jego jakość. W innym przypadku może dojść do niepożądanej sytuacji – obniżenia współczynnika konwersji.
Jak poprawić jakość odwiedzin w sklepie internetowym?
Jeżeli Twój sklep internetowy codziennie odwiedzany jest przez np. 1000 użytkowników, ale tylko 10 z nich robi zakupy, wcale nie musisz zwiększać ruchu – zdecydowanie lepiej skoncentrować się na zwiększeniu konwersji. W jaki sposób poprawić jakość odwiedzin – zamienić odwiedzających w klientów? Jak można przeczytać na stronie internetowej https://pragmago.tech/pl/porada/czym-jest-wspolczynnik-konwersji-jak-uzyskac-wysoka-konwersje-w-e-commerce/, wymaga to optymalizacji witryny. Warto zatem:
- Sprawdzić, czy nawigacja na stronie internetowej sklepu jest intuicyjna – ważne jest, aby użytkownicy mogli szybko zlokalizować poszukiwane produkty.
- Przyjrzeć się opisom produktów. Niekiedy to właśnie one mogą być problemem. Zbyt skąpe i mało atrakcyjne opisy nie skłaniają do zakupów.
- Spersonalizować podejmowane działania. Przykładem może być wysłanie podziękowań z drobnym rabatem każdemu użytkownikowi, który zdecyduje się stworzyć konto.
Co warto wiedzieć o optymalizacji współczynnika konwersji?
Możesz zastanawiać się, czy porzucenie pomysłu zwiększenia ruchu na stronie internetowej i skoncentrowanie się na współczynniku konwersji rzeczywiście jest najlepszym rozwiązaniem. Warto pamiętać, że te dwie kwestie są ze sobą powiązane – ruch na stronie jest niezbędny, aby w ogóle można było mówić o konwersji. Jednocześnie zwiększanie ruchu na stronie internetowej sklepu wymaga sporych nakładów finansowych – trzeba zainwestować choćby w strategię SEO. To powoduje, że tam, gdzie już jest ruch, warto skupić się właśnie na konwersji.
Ruch na Twojej stronie internetowej, podobnie jak konwersja, jest niewielki? W tej sytuacji nie warto odpuszczać sobie tego pierwszego zagadnienia. Jednocześnie monitorowanie zmian pozwoli określić moment, w którym będzie można w pełni skoncentrować się na współczynniku konwersji.