Opinia innych to w przypadku większości konsumentów czynnik mający bardzo duży wpływ na podejmowane przez nich decyzje zakupowe. To z kolei wyjaśnia rosnącą popularność influencer marketingu. Dziś tłumaczymy, na czym polega ten typ promocji i dlaczego warto się na niego zdecydować. Zapraszamy!
Czym jest influencer marketing?
W marketingu tego typu kluczową rolę odgrywa influencer. Jest to osoba aktywna w Sieci, dzieląca się tam swoją wiedzą, pasją, talentem czy też stylem życia i gromadząca wokół siebie lojalne grono zaangażowanych odbiorców. Influencerem może być np.:
- Bloger,
- Vloger,
- Gamer (streamer),
- Twórca internetowy obecny na Facebooku, Instagramie, Snapchacie, TikToku itd.
Influencerzy budują ze swoimi fanami autentyczne relacje: bliskie i obustronne. Są uznawani przez odbiorców za autorytety, ekspertów w konkretnych dziedzinach. To sprawia, że influencer z powodzeniem może odgrywać rolę lidera opinii. Właśnie na tym opiera się influencer marketing.
Jakie są zalety tego typu promocji?
Kampanie influencerskie mają wiele plusów. Jednym z nich jest ominięcie tzw. ślepoty bannerowej. Internauci widzą reklamę internetową w tradycyjnej formie (display) niemal wszędzie i bardzo często po prostu ją ignorują – niektórzy nawet instalują specjalne wtyczki, aby zablokować ją całkowicie. Czymś zupełnie innym jest opinia lub rekomendacja ulubionego internetowego twórcy – użytkownicy nie tylko jej nie unikają, ale z reguły sami aktywnie poszukują.
Inną mocną stroną tego rodzaju marketingu jest oryginalność. Influencer przedstawi Twój produkt „po swojemu” i będzie to przekaz najlepiej dopasowany do oczekiwań i potrzeb jego widowni. Współpraca z internetową osobistością wzmocni również wizerunek marki. Można powiedzieć, że influencer, promując ją na swoim kanale, przekaże jej część swojej popularności, wiarygodności i zaufania, którym darzą go fani.
Czy influencer marketing jest dla Ciebie?
Jak więc sam widzisz, kampania influencerska może przynieść Twojemu biznesowi wiele dobrego. Być może jednak pojawiły się u Ciebie wątpliwości, czy Twój produkt nadaje się do takiej promocji i czy znajdzie się influencer gotowy podjąć się tego zadania, a także czy dysponujesz budżetem pozwalającym na tego typu działania.
Bez obaw – tak jak różne są firmy, tak różni są influencerzy. Nie każdy z nich gromadzi od razu wokół siebie miliony internautów. Niektórzy docierają jedynie do kilku tysięcy odbiorców – mówimy wtedy o tzw. mikroinfluencerach – ale grono ich fanów jest za to bardzo aktywne i żywo reaguje na udostępniane przez twórcę treści. Nawiązanie współpracy z taką osobą może być wyjątkowo owocne i to nie tylko dla Twojego biznesu, lecz także dla samego influencera oraz jego widowni. Charakterystyka tej ostatniej powinna być jak najbardziej zbieżna z charakterystyką grupy docelowej, do której chcesz dotrzeć – tylko wtedy kampania inflencerska będzie miała sens.
Chcesz wiedzieć więcej na temat wykorzystania współpracy z influencerami w promocji marki? Wejdź na stronę Tearsofjoy.pl i zapoznaj się z blogiem „Kopalnia wiedzy”, który prowadzi ta agencja. Influencer marketing to ich specjalność!