Dlaczego nie wszystkim wychodzi w biznesie

Prowadzenie biznesu to doskonały sposób na zostawienie po sobie czegoś więcej, niż większość z nas. Jednak nie każda osoba jest w stanie poradzić sobie z takim wyzwaniem. Czasami brakuje nam podstawowych umiejętności, czasami na rynku, który wybieramy, nie ma już dla nas miejsca, a czasami chodzi o konkurencję, która zrobi wszystko, żeby przejąć jak najwięcej klientów i nie dzielić się z nami zyskami.

W biznesie potrzebujemy konkretnych umiejętności

Wielu z nas może się mocno zdziwić, ale biznes to nie tylko ciężka praca na rzecz naszego klienta. To również powiększanie swojej wiedzy, szukanie okazji i wchodzenie we współprace. To koordynowanie naszej pracy na wielu różnych szczeblach naraz, a do tego samodzielne planowanie naszej pracy i brak stałego wynagrodzenia. Wiele osób taki zakres obowiązków przerasta. W końcu praca powinna polegać w pierwszej kolejności na pracowaniu, a kiedy musimy większą część naszego czasu przeznaczać na wypełnienia dokumentacji czy pisanie służbowych maili, całość traci w naszych oczach na atrakcyjności.

Zapominamy o mediach społecznościowych

W obecnych czasach świadomość marki na portalach społecznościowych jest kluczowa. To właśnie tam coraz więcej osób szuka inspiracji wnętrz lub modowych. Każdy przedsiębiorca powinien to wykorzystać i zarejestrować się na Instagramie i Facebooku. Zdobywając tam popularność, czyli licznych obserwujących jak i polubienia, nasza treść trafi do jeszcze większej widowni, a my zyskamy nie tylko ruch na stronie, ale również potencjalnych klientów.

Nie każda branża jest chłonna

Kiedy jesteśmy w czymś dobrzy, możemy chcieć zacząć pracować na swoim. Dzięki takiej decyzji nasze zarobki potencjalnie będą uzależnione tylko od naszego wkładu pracy, z czym przeważnie nie ma problemu i zadowolenia naszych klientów. Jednak pod uwagę trzeba wziąć też wiele innych czynników. Są takie branże, które bez problemu przyjmą wszystkie małe przedsiębiorstwa, które się w nich pojawią, ale są takie segmenty, gdzie żaden nowy przedsiębiorca nie przeżyje. Musimy mieć to na uwadze, kiedy chcemy założyć coś swojego, bo może się okazać, że utopimy pieniądze w biznes, który nie miał szansy na powodzenie.

Konkurencja zrobi wszystko, żeby nie oddać nam klientów

Konkurencja to zawsze problem na rynku, nawet jeśli nie wypowiada nam otwartej wojny i nie sąsiaduje z nami w bliskiej odległości. Ma nad nami jedną podstawową przewagę: działa na rynku dłużej niż my i ma już swoich klientów. Stali kliencie na pewno do nas nie przyjdą, chyba że z ciekawości, ale na nich raczej nie będziemy mogli liczyć. Do tego konkurencja może spokojnie pozwolić sobie na rabaty albo inne sposoby na przyciągnięcie do siebie nowych konsumentów, kiedy my w zasadzie możemy tylko czekać, aż ktoś zdecyduje się nam zaufać albo zostaniemy poleceni przez zadowolonego klienta.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here