Współczesne działania marketingowe stanowią wynik coraz bardziej wymagających oczekiwań konsumenckich, a także rosnącej świadomości społeczeństwa, odnoszącej się do powszechnej dostępności do różnego rodzaju dóbr oraz usług. Wzrost konkurencyjności w rozmaitych branżach sprawia, że konieczne staje się maksymalne zaangażowanie w działania promocyjne, aby stać się zauważonym przez potencjalnych klientów i – co bardzo ważne – zachęcić ich do bliższego zapoznania się z ofertą oraz świadczonymi usługami. Z pomocą przychodzą reklamowe materiały POS – czym one są oraz jakie cele spełniają w marketingu?
Skuteczna reklama POS – czym tak właściwie jest?
Enigmatycznie brzmiący skrót w języku angielskim oznacza „point of sale”, czyli dosłownie – punkt sprzedaży. Okazuje się, że materiały POS są obecnie jednymi z najczęściej wykorzystywanych, a także skutecznych elementów działań reklamowych. Takie nośniki reklamy mogą przybierać różnorodne formy, z łatwością można zatem zoptymalizować ich rodzaj do specyfiki prowadzonej działalności.
Wśród materiałów POS wymienić można:
- standy,
- lightboxy,
- potykacze,
- stojaki na ulotki.
Zazwyczaj są one umieszczane w newralgicznych z punktu widzenia klienta miejscach, a więc tam, gdzie skutecznie przyciągają uwagę i mogą w rzeczywisty sposób wpłynąć na decyzję o ewentualnym zakupie czy skorzystaniu z usług. Materiały POS umożliwiają estetyczną ekspozycję ulotek reklamowych, próbek produkowanych towarów, a także atrakcyjną prezentację usług różnego rodzaju. W zależności od wybranej branży, każdy przedsiębiorca może zoptymalizować reklamę POS w taki sposób, aby nawiązywała do realizowanej działalności i była adekwatna wizualnie do proponowanych usług.
Zalety materiałów POS – w jaki sposób wpływają na działania marketingowe?
Reklama POS wykorzystywana jest najczęściej podczas rozmaitych targów, gdzie firmy z określonej branży prezentują swoje usługi i produkty, mając na celu rozpowszechnienie informacji o prowadzonej działalności i zdobycie klientów, a wraz z nimi popularności oraz realnych zysków finansowych. Warto pamiętać, że klient który ma sposobność namacalnie poznać produkt oraz zweryfikować jakość usług, chętniej skorzysta z nich w przyszłości. Stąd właśnie płynie skuteczność materiałów reklamowych POS.
Należy podkreślić, że projektowanie materiałów POS jest wymagającym zadaniem – powszechność ich wykorzystania sprawia, że powoli stają się one zbyt popularne, aby wzbudzać zainteresowanie potencjalnych klientów. W związku z tym, decydując się na taką formę reklamy, koniecznie trzeba stawiać na maksymalnie intrygujące, unikalne i zaskakujące materiały, które przykują uwagę oraz zachęcą do nawiązania bliższej współpracy z daną firmą czy marką.
Materiały POS powinny zatem spełniać szereg kryteriów, które gwarantują skuteczność – muszą być nowoczesne i wykonane z wysokiej jakości surowców, bazować na atrakcyjnej kolorystyce, uzyskiwanej precyzyjnym nadrukiem, być niestandardowe i podkreślać specyfikę marki. Warto zainwestować w próbki produktów, które spełnią rolę upominku dla klientów, zachęcając ich jednocześnie do ponownego skontaktowania się z daną firmą.