Audyt - recepta na sukces czy zbędny wydatek

Kłopoty zazwyczaj pojawiają się niespodziewanie. Spadek sprzedaży, zysków, rentowności powoduje konieczność podjęcia natychmiastowych kroków. W dobie nieustającego wyścigu nie ma czasu na błędy, trzeba wyprzedzać problemy o krok.

Diagnoza-analiza

Dopiero utworzyłeś nową witrynę www i pragniesz zapewnić jej dobry start? Zauważyłeś, że Twoja dotychczasowa strona:

  • ma coraz mniej odwiedzin
  • pojawia się coraz niżej w wynikach wyszukiwania
  • nieodpowiednio prezentuje się w wyszukiwarce
  • nie potrafi zatrzymać klienta
  • przegrywa z konkurencją
  • wymaga odświeżenia
  • nie generuje zadowalającej konwersji?

Mamy dla Ciebie idealną receptę. Jeśli myślisz poważnie o przyszłości Twojej firmy, rekomendujemy wykonanie audytu przez profesjonalistów.

Nie taki audyt SEO straszny jak go malują

Słysząc audyt, myślisz o kontroli.Tymczasem jest on ukierunkowany na usprawnienie organizacji, a nie na wykrycie i ukaranie winnych. Dostarczając informacji o słabych i silnych punktach oraz optymalnych rozwiązaniach może stanowić punkt zwrotny w e-rozwoju Twojego serwisu internetowego.

Rodzaje audytu www

Profesjonalna rewizja stron internetowych skupia się na różnych jej aspektach. Najważniejsze z nich to:

Pozwala na określenie czynników wpływających na pozycjonowanie i widoczność w wynikach organicznych np. struktura strony, linki zewnętrzne, moduły linkowania wewnętrznego. Sprawdzana jest poprawna konfiguracja meta tagów title oraz description, nagłówków oraz słowa kluczowe. Audyt SEO często jest zamawiany przez firmy, które chcą sprawdzić czy Agencja SEO/SEM, która współpracuje z klientem dobrze wykonuje swoje działania.

  • Audyt techniczny

W ramach SEO możliwa jest bardziej szczegółowa analiza, polegająca na przeskanowaniu całego serwisu pod względem problemów technicznych. W tej części nadzorowana jest zgodność ze standardami www, optymalność i jakość kodu, prędkość ładowania zasobów oraz wykorzystanie pamięci podręcznej przeglądarki.Ważnym elementem, ze względu na algorytmy Google, jest sprawność działania wersji responsywnej witryny, a także reguły indeksacji oraz dostępów w pliku robots.txt. Nie mniej ważne są również poprawność mapy strony oraz przyjazne dla wyszukiwarek adresy URL.

  • Audyt użyteczności

Efektem raportu UX są informacje o łatwości nawigacji i problemach, jakie napotykają na swojej drodze użytkownicy podczas korzystania z witryny. Ocenie poddany zostaje poziom satysfakcji klienta (User Experience) oraz ruch na stronie, przejrzystość ścieżek dotarcia do pożądanej treści, oznakowane elementów CTA (Call to Action) i nawigacja. Badane są przyczyny porzuconych koszyków i wysokiego współczynnika odrzuceń (bounce rate). Na większą uwagę zasługuje User Accesibility – poziom dostępności dla osób niepełnosprawnych (standardy WCAG) oraz inne elementy poprawiające jakość korzystania z serwisu, tak by był on maksymalnie przyjazny w obsłudze oraz funkcjonalny.

  • Audyt treści (contentu)

Weryfikacja treści pod względem wartości merytorycznej, unikalności, poprawności oraz spójności z celami firmy jest naturalną kontynuacją badania UX. Sprawdzeniu podlegają tytuły i opisy, nagłówki, wyróżnienia, duplikacje. Szczegółowo analizowany powinien być sposób prezentacji oferty, celów i wartości firmy, danych kontaktowych, aż po formularze zakupowe. Nie bez znaczenia są również jakość, tematyka zdjęć, grafik oraz filmów. Całości dopełnia kompleksowe badanie treści na blogu firmowym, profilach w social mediach, newsletterze.

  • Audyt bezpieczeństwa

Wykazuje potencjalne błędy i niebezpieczeństwa dotyczące ochrony danych osobowych oraz zabezpieczenia systemów informatycznych.

Idealnym uzupełnieniem jest także analiza pod kątem:

  • estetycznym – czytelność, harmonijne barwy, nasycenie elementami graficznymi,
  • reklamowym – spójność z tematyką witryny, natarczywość reklam
  • konkurencyjnym – analiza benchmarkingowa polegająca na porównaniu z działaniami liderów branży, twórczym adaptowaniu najlepszych praktyk (best practices).

Audyt SEO – Efekty

Monitoring kończy wielostronicowy raport oparty o uproszczoną analizę SWOT, zawierający rzetelny opis oraz rekomendacje dotyczące wszystkich elementów wymagających poprawy. Pomaga on odpowiedzieć na pytanie, czego potrzebują Twoi klienci, skąd docierają, dlaczego rezygnują. Wychodząc naprzeciw ich potrzebom, sprawisz, że spośród setek witryn wybiorą właśnie Twoją.

Jeśli interesuje Cię:

  • zwiększenie sprzedaży
  • poprawa wizerunku
  • usprawnienie komunikacji z klientami
  • wyższa jakość treści na stronie
  • wzrost ruchu i konwersji
  • sprawdzenie czy Agencja SEO/SEM wykonuje dobrze swoją pracę
  • spadek współczynnika odrzuceń,

Zapraszamy do kontaktu z naszymi ekspertami. Oferta kompleksowego audytu agencji Tango skierowana jest do osób, które chcą zrozumieć kondycję swojej strony www, a także świadomie kreować jej przyszłość.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here