Każda firma powinna mieć logo

Sukces każdej firmy zależy przede wszystkim od oryginalności oferowanego produktu – jednak by móc w ogóle zaistnieć na rynku, niezbędne jest dopracowane i rozpoznawalne logo.

Projektowanie logo dla firmy

Stworzenie własnego logo, takiego, które będzie precyzować działalność firmy, nie jest prostą sprawą; przede wszystkim powinno mieć unikalne cechy sygnetu i logotypu, gdyż musi być kojarzone tylko i wyłącznie z tą konkretną firmą. Zaprojektowanie logo, podobnego do znaku towarowego innej firmy, będzie wiązać się z ryzykiem ich mylenia, a co za tym idzie – możliwości wstrzymania tempa rozwoju firmy i rozszerzania jej działalności. Dlatego ważne jest, by powstały znak graficzny był jedyny i niepowtarzalny.

Projektowanie logo należy zacząć od przejrzenia znaków towarowych firm prowadzących podobną działalność, a następnie na zwykłej kartce papieru spróbować zaprojektować znak graficzny i ewentualny napis, którym może być nazwa firmy lub jej skrót, odzwierciedlający ogół jej działań lub obrazujący produkty produkowane w tej firmie. Logotyp, czyli nazwa powinna również szczególnie się wyróżniać – można zastosować inny krój czcionki, cały napis pochylić lub pogrubić, zastosować wyrazisty kolor albo go podkreślić. Odrobina wyobraźni i kreatywności pozwoli na stworzenie ciekawego znaku graficznego, rozpoznawalnego od momentu pojawienia się na rynku.

Znakowanie produktów firmowych

Logo firmy potrzebne jest do jej identyfikacji, więc umieszczanie go na wszystkich wytwarzanych produktach to najlepszy zabieg marketingowy. Oprócz oznakowania produktów, logo firmy umieszcza się na każdym materiale biurowym dostępnym w danym przedsiębiorstwie – przede wszystkim na papierze firmowym, broszurkach i ulotkach reklamowych, gadżetach będących drobiazgami reklamowymi, a także na wizytówkach i znakach informacyjnych; mogą nim być oznakowane budynki i lokale należące do firmy, pojazdy oraz maszyny i urządzenia. Firmowy znak graficzny umieszcza się również na stronie internetowej firmy. Przedsiębiorstwo, któremu zależy na szerokim rozgłosie powinno szczególnie zadbać o rozpowszechnienie swojego znaku i starać się o umieszczanie go na różnych nośnikach informacji.

Najczęstszym i najbardziej dostępnym nośnikiem jest papier firmowy – projekt papieru firmowego powinien zakładać umieszczenie logo firmy w doskonale widocznym miejscu, w rozmiarze adekwatnym do wielkości innych danych, umieszczonych również na tej stronie. Powinien być dobrze widoczny, ale nie może dominować, gdyż będzie odwracać uwagę od umieszczonego na papierze tekstu.

Projekt ulotki

Innym rodzajem nośnika komunikacyjnego jest ulotka – powinna ona opisywać działalność firmy, przydatność produktów przez nią tworzonych, a także zachęcać do zainteresowania się funkcjonowaniem przedsiębiorstwa, jego sukcesami oraz możliwościami.
Ulotka również powinna być zaopatrzona w logo – potencjalny kontrahent z łatwością będzie mógł odnaleźć firmę w katalogu i dokładnie zaznajomić się z jej działalnością.

Na rynku znajdziemy wiele firm zajmujących się projektowaniem ulotek, logo lub wykonujących je na podstawie projektu stworzonego przez właściciela przedsiębiorstwa. Spośród nich można wyróżnić firmę ROBIMYLOGO którą warto polecić ze względu na wieloletnie doświadczenie oraz zatrudnionych specjalistów-grafików. Firma gwarantuje terminowość, dokładność i estetykę wykonania w zakresie projektowania sygnetów i logotypów oraz zapewnia konkurencyjne ceny.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here