Sądzisz, że możesz pozycjonować jedynie teksty, zawierające konkretne słowa kluczowe? Jesteś w błędzie – twoje SEO dobrze wspomagają także inne materiały. Mowa tu o grafikach i zdjęciach. Jak więc działać, aby wpływały one na miejsce Twojej witryny w rankingu Google? Pora się o tym dowiedzieć!
Pozycjonowanie grafik i zdjęć to dobry sposób na dodatkowe wspomaganie porcesów, mających na celu zwiększenie widoczności serwisu w wyszukiwarce. Dlaczego?
To proste – przecież jak każdy użytkownik Google, nie ograniczasz się tylko do wyszukiwania odnośników do stron, stanowiących odpowiedź na Twoje zapytanie. Zastanów się, jak często przeglądasz także zakładkę ‘grafiki’ – prawda, że też jest pomocna?
Właśnie z tego względu specjaliści SEO opierają swoją strategię promowania marki także o tego typu materiały. Tyczy się to głównie e-commerce, ale nie tylko. Najczęściej jednak internauci korzystają z wizualizacji danego produktu przed dokonaniem jego zakupy. Dzięki działaniom pozycjonerskim istnieje możliwość, iż dane zdjęcie wyświetli się użytkownikowi, szukającemu jakiejś rzeczy. Będzie ono stanowiło również odnośnik do Twojego sklepu! Od przejścia na Twoją witrynę użytkownika dzieli tylko jedno kliknięcie.
Jak sprawić jednak, aby Twoja grafika wyświetlała się jako jedna z pierwszych?
- Kompresja i rozmiar kliku wpływają na szybkość ładowania się strony, a także na wskaźnik PageSpeed, bardzo istotny dla pozycjonowania. Im mniejsze pliki, tym lepiej wczytuje się strona – zarówno na desktopie, jak i na urządzeniach mobilnych. Dlatego należy zmniejszyć zdjęcia na tyle, na ile jest to możliwe!
- Odpowiednia nazwa pliku również wpłynie ja jego pozycję w Google. Właściwy tytuł pozwoli internautom w prosty sposób znaleźć właśnie Twój materiał! Ważne, aby zawarte były w nim także słowa kluczowe.
- Wypełniony ALT, a więc alternatywny opis. On także powinien zawierać pozycjonowane frazy, lecz przede wszystkim jednak opis tego, co znajduje się na obrazie.
To trzy główne czynniki, które wpływają na pozycje grafiki w wyszukiwarce. Do nich dodać można także takie elementy, jak opis, znajdujący się w bezpośredniej bliskości obrazka w tekście, czy fakt oryginalności zdjęć.
Jednak, aby SEO było skuteczne, należy zadbać o kompleksową strategie i działania. Pozycjonowanie grafik to tylko jeden z elementów, pozwalających osiągnąć wysokie miejsce w wyszukiwarce Google. Warto więc zaufać specjalistom, który mają doświadczenie w marketingu internetowym oraz posiadają status Google Partner. Jedną z takich firm jest Alte Media https://www.altemedia.pl/pozycjonowanie-stron-internetowych czyli agencja marketingu internetowego, która poprawi Twoją widoczność w Google i ściągnie do Twojej strony więcej potencjalnych klientów a także poprawi wizerunek Twojej marki.